Obsługa sprzedaży w sklepie internetowym e-commerce

e-commerce sprzedaż internetowa

Organizacja sprzedaży internetowej – e-commerce u Ciebie

shopping, online, e-commerce-4000414.jpg

Sklep internetowy wymaga od nas znajomości wielu kompetencji biznesowych. E-commerce nie stoi w miejscu. Świat online ewoluuje w kierunku minimalizacji ruchów przy optymalizacji działań.

Klient kupuje szybko, emocją. Marketingowa sprzedaż osadzona na mocnym oprogramowaniu, które może przeanalizować zachowania i odpowiedzieć na postrzeganie naszego e-sklepu, produktu, skuteczności UV.

Cała armada wystawiona naprzeciw konkurencji sprzedażowej zaczyna brać ster handlu internetowego w swoje szpony.

Tym wpisem chcę rozpocząć cykl wejścia i pomocy osobom, firmom, które chcą wejść, optymalizować procesy e-commerce u siebie. Przy okazji połączymy siły w procesie wyboru narzędzi do obsługi kanału e-commerce, sposobie budowy sklepu, procesów obsługi, magazynowania, pakowania, wysyłki, zwrotów, promocji, reklamy. Etap wyboru narzędzi, sposób jest ciekawy, ale może być również kosztowny.

Rozwój Twojego sklepu internetowego poprzez optymalizację obsługi

Jeszcze nie tak dawno wstawialiśmy cokolwiek na platformę i pozycjonowanie sklepu na Allegro nie było trudne. Podłączenie do hurtowni dropshippingowej, skopiowanie zdjęć, opisów, CRTL+C => CTRL+V i leci.

Towar obracał się, sprzedawców nie było wielu i nie trzeba było dotykać wielu aspektów strategii marketingu internetowego, zgód danych, metod prowadzenia sprzedaży e-commerce, kontaktu z Klientem..

Istniały dylematy, czy otwierać swój sklep, czy opierać się na Allegro. Idźmy w Allegro tak jest taniej, prościej. No i poszli. Nie że wszyscy jednak większość. Spryciarze z tego Allegro. Szukasz produktu jest na Allegro.

Postrzeganie i SEO platformy, a tym samym inwestycja się opłaciła. Co prawda konkurencja i na nich się znalazła. Jest walka. Jednak ich czas jest.

Twój trud w sprzedaż Twoich produktów, treści do sklepu, borykanie się z wymagającym Klientem, płatności na czas za reklamy zostają z Tobą. Wymyślanie strategii marketingowych, narzędzi optymalizujących procesy, poszukiwanie platform do wspomagania Twoich procesów, a nawet decyzji jest na Twojej głowie.

Sprzedaż w sklepie internetowym rozwój swojego sklepu czy oferta platform e-commerce

delivery, boxes, laptop-5585969.jpg

Handel uważam, że nie jest trudniejszy, czy łatwiejszy w perspektywie czasu. W każdym czasie były ograniczenia, strach, problemy. Patrząc z perspektywy, możemy uznać, kiedyś było łatwiej. Tylko kiedyś osoby, też mówiły, kiedyś było łatwiej, a nie miały tyle pomocy, co my możemy mieć teraz.

Masz focus na cel, obserwujesz kierunku rozwoju, poszukujesz optymalnej organizacji i techniki sprzedaży dla Twojego asortymentu?

Sprzedaż produktów i usług w świecie e-commerce jest ciekawa. Rozwijanie każdego jednego procesu może pochłonąć. Tylko czy mamy na to czas? Transakcje przyśpieszają, wysyłki, dostawy związane z funkcjonowaniem e-biznesu idą do przodu. Obsługa rozliczeń, fakturowania zakupów dostosowują się do zmian. Booty, które rozmawiają z Twoimi Klientami mogą pracować całą dobę.  Mobilność użytkowników w handlu elektronicznym galopuje.

Zapewne jest w jakimś miejscu taki moment, miejsce, gdzie będziemy musieli przystanąć i poczekać na kolejną rewolucję. Natomiast myślę, że z tym co już mamy i co możemy odpowiedzieć w procesie sprzedaży jest daleko przed większością firm.

Rozwijać handel elektroniczny znaczy zmiana organizacji i techniki sprzedaży

Temat sklepu internetowego był w rękach fizycznych osób. Duże ilości osób, które robiły SEO dla takich jak Allegro, uplasowały te platformy bardzo wysoko w przeglądarkach. Co sprawiło, że cokolwiek chcesz znaleźć zobaczysz to również wysoko w wyszukiwarce na takiej platformie. To sprawiło pozycjonowanie sklepu internetowego bardzo żmudnym zadaniem. Witryna odpowiadająca za zakupowy temat musi posiadać wiedzę oraz umiejętność przekazania jej. Możliwość dotarcie do potencjalnego Klienta jest. Rynek e-commerce jest ogromny i ulega zwiększeniu. Możemy oferować już większość produktów. Dostosowanie sklepu, szybkość reakcji, efektywne pakowanie produktów, szybkie dostawy – nawet tego samego dnia, to jest coś co sprawia, że ten kanał ma przewagę nad tradycyjną stacjonarną sprzedażą. Oczywiście znajdą się zwolennicy, negujący ten pogląd, no bo bez przymiarki, dotknięcia, poczucia nie kupię. Po pierwsze takich osób jest coraz to mniej. Po drugie sprzedaż online już dawno pozwala na sprawdzenie i odesłanie. Strony zaczynają być tak wymyślne, że możemy poczuć się jak byśmy byli w sklepie.

Dużym przeskokiem mogą być urządzenia VR. Trudno powiedzieć, czy napisać bardziej, czy to będą okulary tylko. Te produkty można rozwijać do poziomu jak w kinie 5D, czy 7D 🙂

I powiedz mi, czy nie kupisz. Twoje ciało będzie na kanapie, a mózg z Przyjaciółkami, czy Znajomymi w sklepie z ogromną z doskonałym serwisem oraz profesjonalną obsługą. Klientami sklepu internetowego będą różne grupy społeczne, zróżnicowane wiekowo, zamożnością, statusem. I dla każdego z nich będziemy mogli dostosować strategię zarządzania lejka sprzedażowego. To jest tak piękne i przerażające w jednak chwili. Kwestią jest określenie możliwości rozwoju swojego produktu połączonego ze strategią obsługi sklepu internetowego.

Dla małych i średnich firm może to być długa droga. Dla firm sprzedażowych jest to związane z kosztem, które powinny ponosić, aby dać możliwość Klientom korzystania z ich narzędzi.

W wynikach wyszukiwania może być wyścig i jeszcze wiele istnieje możliwości, które determinuje zmiana zachowania i cyfryzacji globu.

Prowadzenie sklepu jest pokusą dla producentów na uzyskanie dodatkowej marży netto. Dajesz Klientom możliwość kontaktu bezpośredniego z Twoją marką i z Tobą. Jesteś też obarczony trudnymi odbiorcami. Jednak będzie chciał się tego pozbyć, gdyż nie jest dla niego warte tego zysku. Są i tacy, dla których będzie to możliwość posłuchania skuteczności kampanii, sprawdzenia co wyszukiwarki internetowe mówią zarówno w Internecie i bezpośrednim kontakcie z Klientami. Wyrażenie zgody na kontakt, odwiedzimy i powroty, czy też porzucanie koszyków może pozwolić na szybszą zmianę oferty sklepu, produkowanych produktów.

shelf, stock, supermarket-3087406.jpg

Trendy w handlu internetowym

W zależności od skali musimy wiedzieć, wyliczyć, a minimum oszacować czy to przyniesie korzyści. Nie piszę tu tylko o korzyściach finansowych, a również mam na myśli te perspektywiczne. Budowanie marki online, optymalnego sklepu internetowego. Mody przychodzą i odchodzą, tak samo jak pomysły na prowadzenie działalności biznesowej. Sprzedaż internetowa też zmaga się z tym. Pamiętam, gdy duże firmy dzieliły się na mniejsze. Postępowało rozgraniczenie i specjalizacja tzw. outsourcing w ramach jednej firmy. Produkcja była rozdzielana z logistyką, sprzedażą, marketingiem, HR. Następie te byty dalej dzieliły się na mniejsze, powstawał również franchising. Może jako walka o władzę i możliwość wpływu na rynek. Strategii sprzedaży każdy może wymienić parę. W jaki sposób dbają one o dany produkt? Poprzez podział ról w firmach? Odpowiedzialność poszczególnych działów firmy, jak planować politykę, finanse poszczególnych bytów firmy, pozwoliła podzielić firmy na niezgrabne byty. Wdrożenie wspólnych strategii jest już dla nich trudna. Budżety mają swoich właścicieli, którzy w ramach firmy nie dopuszczą, aby ich część się rozjechała, nawet kosztem korzyści całej organizacji. To sprawia, że jeżeli chce się zbudować ofertę jako sklep internetowy potrzeba agile podejścia do problemu.

Intuicja vs technologia – jak zacząć?

Poczucie swobody, bezpieczeństwa, prostych wyborów, łatwości daje możliwość pobudzenia czegoś więcej niż przymusu zakupowego w e-commerce.

To więcej może sprawiać, że wrócimy, zostawimy kolejne dudki, będziemy rozmawiać o Twojej stronie e-commerce z przyjaciółmi.

Dowieź temat do rąk Klienta i spraw, aby do samego końca miał pozytywne myśli.


Sztanca z oczyszczaniem do tektury falistej


Szukasz maszyny do pudełek fasonowych?

Pozostaw komentarz

Scroll to Top