W jakim opakowaniu wysyłać produkty i mieć szansę na powrót Klienta do Ciebie?

Przysłowie “Jak Cię widzą, tak Cię piszą” jak również wiele innych staropolskich mądrości okazuje się być przez lata aktualna. Może jednak nie zmieniamy się tak przez dziesiątki, czy setki lat? Łącząc przysłowia z dzisiejszym tematem, czyli w jakim opakowaniu wysyłać produkty i mieć szansę na powrót Klienta do Ciebie, dodam jeszcze jedno do dzisiejszego rozważania “nie szata zdobi człowieka, a człowiek szatę”. 

Tytułem wstępu:

Jeżeli podczas swobodnego small talk zagaimi o konkurencyjności na rynku okazuje się, że doskonale zdajemy sobie wszyscy z tego sprawę. Konkurencja była, jest i będzie nowa.
W zależności od Twojego pomysłu na biznes i oceny siebie w otoczeniu konkurencji możemy oszacować zasoby, które będą potrzebne do osiągnięcia celów biznesowych w czasie i przestrzeni.

Określaj swoje potrzeby i jednocześnie potrzeby naszych potencjalnych Klientów

Pudełko wysyłkowe możemy zrobić w odpowiedniej jakości i wymiarze.
Pudełko, w którym produkt jest pod podkładką, a co z resztą objętości?

Opracowując plan strategiczny dla swojej firmy określamy swoje potrzeby i jednocześnie potrzeby naszych potencjalnych Klientów.

Chcę właśnie w tą stronę pójść w dniu dzisiejszym.

O ile posiadasz wiedzę, lub jesteś w czasie pozyskiwania wiedzy na temat technologii i możliwości, które dają Ci rozwiązania techniczne, systemowe, surowcowe w obecnym czasie, to należy pamiętać również o drugiej stronie, czyli w jaki sposób budować zyskowność na rynku w oparciu o nie.

Najprościej jest ocenić rentowność zaimplementowanego rozwiązania w działającym już ekosystemie. Gdy już masz Klientów, którzy są z Tobą i są obsługiwaniu wg danej technologii to prosto wyliczyć opłacalność przejścia na bardziej na przykład zautomatyzowaną pracę.

Klient ma wiedzieć, że jesteś elastycznym partnerem

Trudność jest powiązana z nowościami, wejściem na rynek, kierunkiem rozwoju. Ile i za ile coś możesz zrobić? 

Koncentracja biznesów jest nie do końca uwzględnia jednak Klientów. Owszem mamy na czym robić, ale Klient powinien wiedzieć, że może od “A do G”, a nie do “Z” z nami wykonać, lub częściej, że może z nami wykonać całość od “A do Z” z czego nie zdaje sobie sprawę. No bo i jak ma wiedzieć, gdy komunikacja między Wami dotyczy tylko aktualnych zamówień?

Często widzę chęć u Klientów w ubieranie się na maksa ile kasy jest w dane rozwiązanie.

Sęk w tym, że nie dysponujemy “szklaną kulą” i najczęściej nie wiemy, w którym kierunku nasi Klienci nas zaprowadzą. Rozumiem to tak, że przy możliwości pozyskania nowego Klienta, może okazać się, że nie dysponujesz już odpowiednim kapitałem i zdolnościami kredytowymi, aby dorzucić do swojego parku akurat tego rozwiązania, które pozwoli Ci być konkurencyjnym na rynku dla właśnie tego swojego dobrze rokującego Klienta.

 Część właściwa:

Na rynku opakowań mamy taki miszmasz, że często opadają mi ręce. Jest tyle do zrobienia w szczególności w sektorze sprzedaży internetowej, ale i również w sektorze przemysłowym.

W kolejnym odcinku będzie o elemencie, którym jest taśma klejąca do zabezpieczania zamknięcia pudełek. Jest wiele elementów tej układanki, gdzie możemy zrobić duży progres z korzyścią dla wszystkich stron.

Pudełko złej jakości
Pudełko, którego nie chce się otwierać. Wiesz, że nic dobrego Cię w nim nie czeka.

Odrobione lekcję z wiedzy o potrzebach Klienta?

Z roku na rok to samo. No może widać jakieś zalążki u dużych graczy takich jak na przykład inpost, zalando itp. graczy, jednak zdecydowana większość rynku jest w czarnej ciasnej.

Na aukcjach, sklepach internetowych, platformach wysyłkowych widać wspaniałe opisy produktów. Czego ten produkt nie spełnia i ile ma zalet. Kolejny ma jeszcze inne, jednak okazuje się, że to ten sam. Gdzie znaleźć rozróżnienie ich, dodaną wartość?

Najlepsza część z tego jest to, że kupę siada idzie w reklamy, czy to ads, fb, promocje, upusty, programy lojalnościowe i należy tu dodać kosztowne systemy, które walczą z porzucanymi koszykami Klientów, cała kosztowna filozofia pozyskiwania leadów.

Wachlarz softwarowy, marketingowo, sprzedażowy jest niesamowicie obfity.

Dobór dostosowanej technologii do głosu rynku

Jak do licha można dopuścić, aby te wszystkie zabiegi budowania marki Klienta, któremu możesz dostarczyć dostosowane opakowania, skończyły się w chwili dostawy paczki? On może być nieświadomy. Jego software może tego nie ogarnąć. Jednak Ty powinieneś.

W firmie, w Twojej firmie jest tak, mam taką nadzieję, że tak właśnie jest, iż każda osoba ma świadomość ważności poszczególnych procesów w niej zachodzących.

Jeżeli jakiś proces jest nieważny, to po co go wykonywać? Pozbądź się go.

Ważnym procesem powinna być też pomoc Twoim Klientom.

KARTON tekturowy
Zapytaj do czego pudełko ma służyć?

Jedziesz z Klientem na jednym koniu

Jeżeli Twój Klient będzie się rozwijał, będziesz rozwijał się i ty.

Kupując produkt od Twojego Klienta, który z opisu jest tym co chcę, kosztuje akceptowalnie, platforma zakupowa jest UX. Proces zakupowy szybki, dostawa na czas. Po Prostu do tej pory fantastycznie. I tu nagle, patrzę i już pierwsza myśl z towarzyszącym jej mikro grymasem na twarzy “wtf”.

Właśnie mam w dłoniach produkt w opakowaniu, który mówi do mnie, że w środku jest śmieć.

 

Usprawiedliwienie, że Klient nie chce płacić więcej za opakowanie nie ma sensu. 

Daruj sobie, a raczej nie daruj sobie, tylko do roboty.

Potrzeba Matką zaradności

Twój Klient chce sprzedawać, zarabiać i aby kupujący wracali do niego. 

Twój Klient chce pozostawić dobre wrażenie i budować więź ze swoim Odbiorcą.

Twój Klient chce tego co TY, umacniać się na rynku i zdobywać nowych Klientów.

Pozwalasz na to, aby niedostosowane opakowania trafiały dalej. 

Jest wiele kierunków, nad którymi można wspólnie popracować. 

 

Klienci sprawdzają różne rozwiązania. Systemy, kampanie, produkty.

Konkurencja to zdrowa dawka adrenaliny

Co ich powstrzymuje, aby sprawdzili, czy dobrze skrojone opakowanie do ich potrzeb przyczyni się do wzrostu ich rentowności?

Widzisz tu miejsce dla siebie? Miejsce dla oferty, z którą możesz dojść do Klienta?

Twoi Klienci, czy też potencjalni Klienci nie muszą znać się na Twojej działce.

Nie zakładaj, że Twój Klient ma świadomość siły dopasowania opakowania do produktu.

 

Zapytaj, wyjdź ze strefy komfortu i zorganizuj warsztaty, spotkanie, zadzwoń.

Należy mieć z tyłu głowy, że pomoc swojemu Klientowi to pomoc i rozwój również w Twojej firmie.

Zarabiaj wraz z Klientem, a nie na nim

Może okazać się, że opakowania dobierzecie tańsze dla Twojego Klienta, ale bardziej rentowne dla Ciebie. 

Może być, że będą mniej rentowne, ale będzie ich z czasem coraz więcej, poprzez pozytywne budowanie marki u konsumentów Twojego Klienta.

Może to nic nie zmienić w opakowaniach, a zbudujecie silniejszą relację, więź ze sobą.

Każdy z nas chciałby mieć przy sobie pomocną osobę. 

Co Cię powstrzymuje? 

Ruszaj zmieniać postrzeganie opakowań na rynku i swojej marki w otoczeniu

Jeżeli chcesz, abym wspólnie z Tobą przeprowadził takie spotkanie z Twoim Klientem, odezwij się do mnie.

Prowadzenie produkcji w niepewnych czasie

Prowadzenie produkcji opakowań w niepewnych czasach Prowadząc biznes napotykamy na okresy lepsze, ciekawe, wzrostowe i gorsze, nudne, spadkowe. Spotykam się ze skrajnymi opiniami i doświadczeniami.

Read More »
DoradzamwTekturze pudełko karton opakowanie w Twojej firmie niech rośnie już dzisiaj

Tekturowy cień na plastikowym świecie

Tekturowy cień na plastikowym Świecie Zapewne ktoś z naszego towarzystwa “DoradzamwTekturze” pamięta czasy, gdy mówiło się “my plastic is fantastic”. Dla niewtajemniczonych – mówiło się

Read More »
Scroll to Top