Co będzie potrzeba, aby sprostać wymaganiom eco-commerce w produkcji?
Zacznijmy od cech opakowania eco-commerce. Czyli ekologiczne opakowania, które są produkowane w małych ilościach jednorazowo. Opakowania muszą być dostępne w szybkim czasie. Bezpieczeństwo takiego opakowania jest niezmiernie istotne z wielu względów. To co wyraźnie jest przebija to opinia w sieci. Dostanę spieprzoną przesyłkę to nie będę pisał o biednym Kurierze, tylko prosto będę atakował sprzedawcę internetowego. Bum. Opinia leci w dół, gdyż nie ma czasu na analizę tego, dlaczego sprzedawca dał dupy. Dał i koniec tematu. Idziemy do innego sklepu online. Trzeba zatroszczyć się o zwrotność takiego opakowania. Przydatne, często wymagane, postrzegane jako ekoplus. Tasiemka nie jest ekologiczna, ale samo wykorzystanie tego samego opakowania już jest postrzegane proeko. Jesteśmy na początku drogi z kolejnym elementem funkcjonalności opakowania eco-commerce. Tym elementem jest personalizacja opakowania dla Ciebie. Nadrukowanie logo Sprzedawcy, wyróżnionych elementów. Jeżeli teraz spotykasz nadruk, to najczęściej będzie to znak ostrzegawczy i ewentualnie logo. Daleka droga do indywidualizacji produktów pod względem marketingowym. Dodanie wartości w opakowaniu jest coraz częściej zauważalne, natomiast stereotypy póki co jeszcze rządzą na rynku. Wnikliwe oko jednak widzi zmiany w firmach Millenialsów wchodzących na rynek. Dodatkowym efektem wow są wymyślne wnętrze eco-pakowania tworzone przez kreatywnych konstruktorów.